På Jakobskolen lægger vi vægt på:

• at eleverne hører evangeliet om Jesus Kristus og får forståelse for de kristne værdier.
  • at eleverne lærer at blive ansvarsfulde medmennesker i et demokratisk samfund med frihed og folkestyre.
  • at give en undervisning som inspirerer og forbereder eleverne til det videre liv.
  • at eleverne bliver i stand til at træffe selvstændige valg.
  • at bevidstgøre vore elever til at tage ansvar overfor andre mennesker.
  • at skabe et trygt skolemiljø med åbenhed, tillid og respekt.
  • at have tæt kontakt mellem skole og hjem.

Vision for Jakobskolen

• På Jakobskolen kan børn møde evangeliet i øjenhøjde.
  • På Jakobskolen oplever elever, ansatte og familier at kristen tro og liv er en del af skoledagen.
  • Jakobskolen er kendt for sin omsorg for den enkelte elev og hver elev er en betydningsfuld del af skolens fællesskab.
  • Jakobskolen opmuntrer enhver elev til at gå ud og møde mennesker med respekt og tage ansvar i fællesskabet.
  • Jakobskolen er kendt for glæden ved at gå i skole, kreativitet og faglighed i de almindelige skolefag.